Thursday, March 27, 2008

The Times Apologizes Over Article on Rapper

A Los Angeles Times story about a brutal 1994 attack on rap superstar Tupac Shakur was partially based on documents that appear to have been fabricated, the reporter and editor responsible for the story said Wednesday.

Reporter Chuck Philips and his supervisor, Deputy Managing Editor Marc Duvoisin, issued statements of apology Wednesday afternoon. The statements came after The Times took withering criticism for the Shakur article, which appeared on last week and two days later in the paper's Calendar section.

The criticism came first from The Smoking Gun website, which said the newspaper had been the victim of a hoax, and then from subjects of the story, who said they had been defamed.

"In relying on documents that I now believe were fake, I failed to do my job," Philips said in a statement Wednesday. "I'm sorry."

In his statement, Duvoisin added: "We should not have let ourselves be fooled. That we were is as much my fault as Chuck's. I deeply regret that we let our readers down."

Times Editor Russ Stanton announced that the newspaper would launch an internal review of the documents and the reporting surrounding the story. Stanton said he took the criticisms of the March 17 report "very seriously." [Click for MORE]

> Combs' lawyer: A retraction may not be enough to avoid a lawsuit
> Humiliation for LAT reminiscent of CBS' black eye after Guard report
> visitors blast paper for Shakur story screw-up
> 'LA Times' fall on 'Puffy' story reveals new scrutiny of online documents
> Does deceiving a paper seem as funny today as it did last week? Sphere: Related Content

No comments: